تهران نوشت

دل‌نوشته ها، تحلیل فیلم و کتاب

تهران نوشت

دل‌نوشته ها، تحلیل فیلم و کتاب

je l'aimais

" زندگی حتی وقتی انکارش می کنی، حتی وقتی نادیده اش می گیری، حتی وقتی نمی خواهی اش از ناامیدی های تو قوی تر است. از هر چیز دیگری قوی تر است. " زندگی جریان دارد چه بر وفق مرادت باشد و چه آرزوهایت را بر باد رفته بدانی. اما لحظه ای در زندگی ات فرا می رسد که دلیل طرز رفتار  اطرافیانت را می فهمی و آن وقت شاید کمی راحت تر بتوانی از خطاهایشان بگذری. 

رمان زیبای " من او را دوست داشتم " را که می خوانی می اندیشی، مردی است که زن و دو فرزندش را به خاطر زنی دیگر رها کرده اما داستان همچنان که پیش می رود، چیزی فرای این موضوع را شاهدی.  

من که به شخصه اولین بار بود در داستانی گفتگوی عروس و پدرشوهر را می خواندم. پدرشوهری که داستان زندگی اش در ادامه آن چنان جذاب می شود که می فهمی عدم حمایت پدرشوهر از عروسش در قبال کار پسر، ریشه در گذشته خود پدر دارد. 

وقتی داستان ِ نوشته آنا گاوالدا را به پایان می رسانی _ داستانی که من دلم نمی خواست تمام شود و آنقدر 175 صفحه را کش دادم و قطره قطره خواندم تا دیرتر تمام شود _ دلت می خواهد همانطور که کلوئه گفته عمل کنی و " باید یک بار به خاطر همه چیز گریه کرد. آن قدر که اشک ها خشک شوند، باید این تن اندوهگین را چلاند و بعد دفتر زندگی را ورق زد. به چیز دیگری فکر کرد. باید پاها را جرکت داد و همه چیز را از نو شروع کرد. "    

 

در انتهای داستان می فهمی گاهی باری نگفتنی روی دوش برخی آدم ها سنگینی می کرده و به وقتش باید نگفتنی ها را می گفته.  در انتها می فهمی دوست داری دست از دویدن برداری چون فکر می کنی زندگی با کسی که دوستش داری، زیباست و همین برای تو کافی است.  در انتها می فهمی گاهی برخی وقایع ناخوشایندی که برای اطرافیانت رخ می دهد، در واقع تلنگری برای ماست تا از راه اشتباهی که رفته ایم برگردیم. 

نظرات 8 + ارسال نظر
صبا یکشنبه 28 مهر 1392 ساعت 08:29

مرسی سمبه جان
خیلی دوست دارم وقتی از کتابایی که خوندی می نویسی
خیــــــــــــــــــلی وقته نشده با دل راحت بشینم و تا دلم میخواد کتاب بخونم .
الان دو سه تا کتاب دارم که همه رو نصفه خوندم !!
نمی دونم چرا توی کتاب خوندن تنبل شدم !

خواهش می کنم دوست خوبم
شاید کتاب ها واست جذاب نبودن که تا انتها نخوندیشون

بهارخانمی یکشنبه 28 مهر 1392 ساعت 12:34 http://SALEMANOTO.BLOGFA.COM

سلام خوش امدین وبلاگمون
به حرف دلم گوش بدم؟
چی میگه مگه؟

اگه خوب گوش بدی ندای قلبت رو می شنوی همون رو دنبال کن

هایکوکتاب یکشنبه 28 مهر 1392 ساعت 15:21 http://haikubook.ir

سمیه عزیز

از عضویت شما در سایت و حضورتان در جمع کتاب‌بازهای هایکوکتاب بسیار خوشحال و سپاسگزاریم.
منتظر هایکوکتابهای زیبای شما هستیم.
قلمتان سبز

خواهش می کنم ممنون از شما برای این ایده جالب و دوست داشتنی تون از ظهر تا حالا که این سایت رو کشف کردم کتاب هامو ریختم دورم و دارم هایکو کتاب می سازم!

بهارخانمی یکشنبه 28 مهر 1392 ساعت 20:01 http://SALEMANOTO.BLOGFA.COM

پس نوای دل منظورته خانمی؟

بله اون چیزی که نوای دلته بدون حساب و کتاب کردن
گاهی این مورد جواب میده

بهارخانمی یکشنبه 28 مهر 1392 ساعت 21:58 http://SALEMANOTO.BLOGFA.COM

نوای دلم
نواااااااااای دلم
نوااااااااااااااای دل برده را کجا بیابم

به نوای دلت گوش بده شاید فعلا سکوت اختیار کرده

هما دوشنبه 29 مهر 1392 ساعت 10:57

سلام.خوبی؟هنوز عروس نشدی؟

سلام
نه!

آیدا دوشنبه 29 مهر 1392 ساعت 15:34 http://www.babkuchulu.blogfa.com

سلام ممنون که اومدی بازم بیا

خواهش می کنم
چشم

اندر احوالات یکشنبه 12 آبان 1392 ساعت 13:48 http://andarahvalat30.blogsky.com

باید کتاب جالبی باشه

کتاب خیلی قشنگی بود واست میارم با اون چهل سالگی بخونی زود هم خونده میشن وقت گیر نیستن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد